2012-03-16

"Anzaklar babamın mektubuyla çekildi"


"Anzaklar babamın mektubuyla çekildi" - Çanakkale Savaşı

Çanakkale Savaşı'nda Avrupa'ya yazdığı 'Çanakkale geçilemez' mektubuyla Anzakların geri çekilmesini sağlayan muhabirin, dünyaca ünlü medya patronu Rupert Murdoch'un babası Keith Arthur Murdoch olduğu ortaya çıktı

Çanakkale Savaşı'nın sürdüğü 1915 yazında Gelibolu Yarımadası'na gelen Avustralyalı genç bir savaş muhabiri, tablonun hiç de İngiliz ve Avustralyalı diğer gazetecilerin yansıttığı gibi işgal orduları lehine olmadığını öğrenir. Eylül ayında savaş bölgesinden İngiltere'nin başkenti Londra'ya ulaştığında, Gelibolu Mektubu olarak anılan ünlü mektubu kaleme alır. Avustralya Başbakanı'na yazılan bu uyarı mektubu, Başbakan tarafından İngiliz meslektaşına iletilince, İngilizlerin ve Anzak ordusunun Çanakkale'den çekilmesi süreci başlar.Mektubu yazan ve sonradan 'Sir' unvanı alan Keith Arthur Murdoch adlı gazeteci, bu cesur tavrıyla mesleğinde seçkin bir isim haline gelir. Sir Keith Murdoch, 11 Mart 1931 günü Avustralya'da dünyaya gelen Rupert Murdoch'un babasıdır.
Rupert Murdoch 
MEDYA KRALI HALİNE GELDİ

Oxford Üniversitesi'nde politika, felsefe ve ekonomi eğitimini tamamlayan Murdoch, babası 1952'de ölünce Avustralya'ya dönerek medya girişimlerini başlattı. 1968 yılında İngiliz medya piyasasına girerek, The Sun gazetesini kurdu. The Times, San Antonio Express, New York Post gazetelerini satın alan Murdoch, 20th Century Fox adlı ünlü film şirketini satın alarak Fox Network'u kurdu. Aldığı küçük gazeteleri "bulvar gazeteciliği" tarzında yayıncılıkla büyüten Murdoch, dünyanın saygın medya kuruluşlarının birçoğunun patronu oldu.

ABD'den Türkiye'ye uzanan yayıncılık

İngiltere'de Sky Channel adlı TV kanalını ve Today adlı gazeteyi de satın alan Murdoch, ABD'de ise Triangle Yayıncılık'ı satın alarak ülkenin en büyük dergi grubunun sahibi haline geldi. Türkiye'ye de ilgi duyan Murdoch'un, Türkiye piyasasına girmesi Kamera Reklam adlı şirketin yüzde 60'ını satın almasıyla başladı. News Corporation, Ahmet Ertegün ortaklığıyla TGRT televizyonunu da satın alarak adını Fox Tv olarak değiştirdi. TV ve gazeteleri satın almakta zorlanmayan Murdoch, son olarak Wall Street Journal gazetesini yayın grupları arasına kattı.

Yeni Şafak
16.08.2007
http://yenisafak.com.tr/Aktuel/?t=18.08.2007&i=62416 

Yeni yayınlardan e-posta ile haberdar ol!

Bu ay öne çıkanlar