2011-01-20

Atatürk'ün en büyük ve gizli duası nedir?

Atatürk'ün en büyük ve gizli duası nedir?




“SHEMA YISRA’EL, ADONAI ELOHENU, ADONAI EHAD!”
(yani “Dinle ey İsrail, Rabbin olan Tanrı tektir”)

Şaşırdınız mı? Bu Yahudi inancından olanların en büyük ve en bilinen, meşhur duasıdır. Şimdi Türk Tarih Kurumu'ndan yayınlanmış bir eserden alıntı yapıyoruz. Lütfen sonuna kadar dikkatle okuyun ve bir de araştırmadan yorum yapmayın... Çünkü; sizin kabullenememiş olmanız gerçekleri değiştirmez...


---

"Mustafa Kemal’in 30 Eylül 1911'de Kudüs Kamenitz Oteli’nde yahudi Eliezer Ben Yehuda’nın oğlu Itamar Ben-Avi ile sohbeti:


Mustafa Kemal: “SABETAY SEVİ’nin soyundan geliyorum. Kendisine hayranım. Keşke bu dünyadaki bütün yahudiler onun mesihliği altında birleşse..”

(Sabetay Sevi Yahudilerin bir kısmının peygamber, mesih kabul ettiği, Yahudi ırkına mensup, gizli öğretileri olan ve en önemlisi Selanik merkezli bir din kurmuş olan yalancı peygamberdir.Bir Osmanlı vatandaşıdır. Kurduğu yolun en büyük düsturu "Her kimin arasında olursa olsun bir sabetaycının onlardan gözükmesi ve bunu yaparken gerçekten onlara özenmemesi, kendi aslını bozmamasıdır. Yani, Hristiyanın arasında Hristiyan, Müslümanların arasında Müslüman gibi gözükürken aslında Sabetaycılıktan taviz vermemektir.Özünü kaybetmemektir.")


Mustafa Kemal: “Evimde Venedik’te basılmış eski bir TEVRAT var. Babam onu okumam için bana Karaim Yahudisi bir muallim tutmuştu. Öğrendiğim ayetlerden bazılarını hala hatırlayabiliyorum.” dedikten sonra biraz düşünüp..


“SHEMA YISRA’EL, ADONAI ELOHENU, ADONAI EHAD!” (yani “Dinle ey İsrail, Rabbin olan Tanrı tektir”) demiştir. Bu dua yahudilerin ünlü Shema duasıdır.Mustafa Kemal demek ki, gizliden gizliye yahudi ibadetini ediyormuş, yani dinine bağlı bir yahudi hemde..


Daha sonra yahudi Itamar Ben Avi’nin “Efendim, bu Yahudilerin en mühim duasıdır!” demesi üzerine Mustafa Kemal: “Benim de gizli duamdır bayım, benim de..” diyerek etnik kökeninin ve dininin yahudi olduğunu beyan etmiştir..


(Kaynak: Uluğ İğdemir: Atatürk’ün Yaşamı, I. Cilt, sahife 23, TÜRK TARİH KURUMU YAYINLARI , 1980)

4 yorum :

  1. M.Kemal'in babası derken kim kastediliyor.
    hocasına mı baba diyor. Babası kim?

    YanıtlaSil
  2. Hocasını kastetmiyor.Babasını kastediyor.Ama babasının gerçekte o gösterilen Ali Rıza bey olmadığı biliniyor. Mustafa Kemal'in Cumhuriyetin ilanından sonra babası olarak tanıtılan o resimdeki kişi için "Bu benim peder değil" dediği kanıtlanabiliyor. Gerçek babasının bir resmi var mı? Ne kadar yaşadı? Mustafa Kemal annesinin öleceğini anlayıp neden izmir'den ayrıldı? Cenazesine bilerek katılmamasının sebebi neydi? Soyu neden devam etmedi? Çankaya köşkü önünde sevgilisi ve üvey amcasının kızı olan Fikriye neden intihar etti? Gerçekten intihar mıydı bu? Eşi neden, hangi sebeple boşandı? Eşi de kendi gibi sabetaycı bir aileden mi geliyordu? ve benzeri onlarca soruyu da cevaplayamadan bu konuyu net anlayamazsınız...(Blog Yöneticisi)

    YanıtlaSil
  3. bende aynı düşünüyorum çünkü Atatürk başlı başına Yahudidir eğer yahudi olmasaydı zaten her istedigini yapmıştır canı sıkılnca kesmiş canı sıkılnca islamı yavas yavas bitirmiştir bir osmanlı tarihinden gelen insanlara ..

    YanıtlaSil
  4. bende alıntı yapıldığı söylenen kitabın 1980 1. baskısı mevcut ancak bu diyaloğa rastlayamadım. bilgilendirir misiniz.

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Bu ay öne çıkanlar